Welkom bij Scouting van Brederode

Een wereld vol avontuur!

Scouting is een van de leukste activiteiten om te doen in je vrije tijd. Niet voor niets heeft Scouting jeugd- en kaderleden die binnen één of meerdere speltakken actief zijn!

Lijkt jou het ook leuk om lid te worden van Scouting van Brederode? Of lijkt het je super om leiding te geven aan een enthousiaste groep kinderen? Vul dan het inschrijfformulier in en mail het naar de ledenadministratie.

Wil je eerst wat meer weten over het lidmaatschap? Kijk dan rustig verder op deze pagina of neem contact met ons op, we vertellen je er graag over.

Informatie over het lidmaatschap

Scouting staat voor uitdaging! Al vanaf 5 jaar kun je lid worden van Scouting. Bij onze groep is dit helaas pas vanaf ongeveer 6 jaar. Als je lid wilt worden van Scouting van Brederode kun je eerst drie keer komen kijken. Je doet dan mee aan alle activiteiten en je maakt voor het eerst kennis met Scouting en met de groep.  Mocht je het na drie keer niets vinden, dan ben je nergens toe verplicht. Vind je het wel leuk, dan vragen we je een inschrijfformulier in te vullen en mag je iedere week komen. Als je een paar maanden lid bent word je geïnstalleerd en mag je je Scoutfit dragen. Op dat moment hoor je er echt bij!

Wil je lid worden, let dan wel op het volgende:

• Je kunt drie keer komen kijken, daarna moet je besluiten lid te worden. Word je geen lid, dan kun je niet meer komen; je betaalt dan namelijk geen contributie.
  • Het lidmaatschap gaat in vanaf de datum van ondertekening en je betaalt contributie vanaf diezelfde datum.
  • Als je lid bent, dan verwacht de leiding dat je er iedere opkomst bij bent. Als je een keertje niet kunt, moet je je altijd afmelden bij de leiding.
  • Als je lid bent, verwachten we dat je zo snel mogelijk een Scoutfit-blouse draagt. Een das en tekens draag je pas vanaf het moment dat je bent geïnstalleerd.

Scouting Nederland

Op het moment dat je lid bent van Scouting van Brederode, ben je automatisch lid van Scouting Nederland. Dit lidmaatschap omvat voor iedere scout in Nederland hetzelfde.

Als lid van Scouting…

• Beleef je uitdagende activiteiten!
  • Ontmoet je nieuwe vrienden!
  • Kampeer je tegen sterk gereduceerde prijzen in mooie natuurgebieden!
  • Leer je je eigen grenzen ontdekken.
  • Ontvang je een Scoutcard!
  • Krijg je korting op bepaalde artikelen in de ScoutShop!
  • Ontvang je 4 x per jaar jouw eigen Scouting Magazine!
  • Vorm je samen met 40 miljoen andere internationale scouts de grootste jeugd- en jongerenorganisatie ter wereld!
  • Ontmoet je mensen uit andere culturen!
  • Ben je ook lid van de internationale Scoutingorganisaties WOSM en WAGGGS.
  • Kun je deelnemen aan een Wereld Jamboree of een van de internationale partnerships!
  • Ben je verzekerd bij de collectieve WA- en ongevallenverzekering van Scouting Nederland!

Contributie

Ieder lid van van Brerderode betaalt evenveel contributie. De contributie voor ieder lid is € 36,00 per kwartaal. De contributie wordt per kwartaal geïnd per automatische incasso, in de eerste week van elk kwartaal.

Over het algemeen heeft de leiding niets te maken met de contributie. Dit wordt allemaal geregeld door de penningmeester. Bij de penningmeester kun je terecht met al je vragen met betrekking tot de contributie.

Nieuwe leden gaan pas contributie betalen vanaf het moment dat ze lid worden.

Lidmaatschap opzeggen

De contributie kan pas worden stopgezet, nadat is afgemeld bij de eigen leiding van de speltak en bij de ledenadministratie. Deze afmelding moet schriftelijk worden ingediend bij de ledenadministratie, middels dit uitschrijfformulier, uiterlijk 1 maand voor het einde van het kwartaal. Het lidmaatschap zal dan eindigen op de eerste dag van het daaropvolgende kwartaal.

Kampgeld

De kampen staan financieel los van de contributie. De bedragen voor zomer- en weekendkampen verschillen per speltak. Wilt u meer informatie over de prijs van kampen bij je speltak? Informeer dan bij de leiding van de speltak.